Witam.
Dziś w Krakowie był autobus Solbus 1055, Opel Corsa z gazem, Skoda Fabia z gazem i tradycyjnie IFA Adr-owska.5- ciu naszych kursantów potwierdziło ,że zdało wszystko, jeden został mu ADR, reszta nie dała znać jak poszło a powinno zdawać jeszcze kilku.Generalnie jak się umie to wyciągają na praktycznym na zasadzie" co by pan jeszcze dodał na ten temat"!Orientacyjnie mogło nie zdać ok.8 osób z ok. 30.Panowie zdający kilkakrotnie już (nie nasi kursanci ) twierdzą,że najlepiej na praktycznym zdawać w Krakowie(najgorszy pod tym względem miałby być:Wrocław,Poznań,Warszawa) -taką" nasi kursanci" przywieżli wieść.Nie przywiązywałbym do tego zbytniej wagi , gdyż zajęcia praktyczne w innych kursach mogą być raczej wirtualne (niektórzy koncentrują się na testach)- wynikło to z rozmów z innymi zdającymi.Stąd takie opinie.Przykład Pan Lorenowicz ,kierownik egzaminów w TDT Kraków , uwżany za najsroższego egzaminatora, pytał naszych i nie narzekali( a potrafi być nieprzyjemnny czego dał wyraz na ostatnim egzaminie teoretycznym w lipcu-opinia wówczas zdających).W drobnych sprawach ich poprawiał i przeszło!Doczepili się do tego ,że przy dodatkowym BT za nieszczelny układ wydechu (po naprawie), należy zrobić emisję spalin i i podczas badania należy założyć odsysacz spalin( robili autobus) i emisję spalin pojazdu z gazem.Autobus Solbus na tabliczce miał dmc 15000 kg, a z sumy nacisków osi wynikało,że ma 14000 kg i sam zwrócił uwagę ,że tabliczka znamionowa jest sknocona!Trzeba być przygotowany na drobne pomiary które nalezy wykonać: ustawienie świateł i światłość św. drogowych, emisja spalin(ZI iZS), BT opóżnieniomierzem(także dla motocykli i motorowerów- np. poprawne założenie opóżnieniomierza na nich), kompensację bicia koła i głowicy pomiarowej GTL Truck( pow. 3,5 t) , może i przepuszczalności szyb itp.Pytali jak się bada hamulce pneumatyczne( autobusu Solaris i ciągnik siodłowy z naczepą w Warszawie podstawiają) "Wałkowali" ponoć długo jak sie sprawdza hamulce pneumatyczne tzn. spadki cisnienia podczas pełnego zahamowania- to co w tabelce155, pytali jak sie bada czas napełniania zbiorników powietrza itp szczelność instalacji ,itp. na egzaminie.Także z geometrii autobusu pytali jak pomierzyć nierównoległości osi, śladowość osi itp. kąty skretu kół (max. i różnicę skretu kół przy skręcie koła zewnętrznego o 20st. do środka pojazdu czyli to co w instrukcji GTL Truck i na kartach pomiarowych wypełniamy ,żeby rozumieć)itp.Tyle na gorąco .Pozdro