Na uprawnioną stację kontroli pojazdów stawił się samochód osobowy marki Opel Astra III
zarejestrowany po raz pierwszy 21 listopad 2011 r , a w kraju 2 luty 2012 r.
Pojazd ma zatrzymany dowód rejestracyjny z adnotacją w „Pokwitowaniu” „ „niesprawne hamulce”.
Podczas badania hamulców na stanowisku rolkowym do kontroli działania hamulców przy
zmierzonej sile nacieku na pedał hamulca poniżej 50 daN, doszło do zablokowania kół jednej osi a
zmierzone siły hamowania wyniosły
- na oś nr 1 lewe koło : 3,2 kN , prawe koło : 2,24kN , łączna siła hamowania osi nr 1 : 5,44 kN ; przy
zmierzonym nacisku na pedał hamulca : 45 daN.
- oś nr 2 zmierzona siła hamowania wyniosła ; lewe koło 0,98kN , prawe koło 1,4kN , łączna siła
hamowania na oś 2 : 2,38kNL przy zmierzonym nacisku na pedał hamulca
36 daN.
DMC pojazdu wynosi 1965 kg.
Opisz i uzasadnij sposób dalszego postępowania diagnosty po stwierdzeniu powyższych wyników
pomiarów.
Opisałem czynności po diagnosty po pomiarach w/w wartości.
pkt.1 przepisałem z rozporządzenia 776 paragraf 4.1 ppkt 1 i podstawienie do wzoru pkt 4.2 (nie spełnia) i nastepnie pkt 4.3 obliczeniowa max siła hamowania lub obliczeniowy wskaźnik skuteczności hamowania. Zaznaczyłem że nie spełniają wymagań zgodnie z warunkami technicznymi. Nastepnie obliczyłem czy różnica pomiedzy kołami jednej osi jest wieksza niż 30%
Na koniec posumowanie że wynik negatywny badania poniważ zgodnie z załacznikiem nr 1 dział I pkt 1.2.2 jest to usterka istotna lub zagrażajaca bezp. i całe badanie z wynikiem negatywnym.